דרך האיכות
להוביל אותך ל-ISO בקלות

054-8898073

 ניהול אבטחת איכות - ליווי וייעוץ
 
הכנה והסמכת ISO במפעלים וארגונים
 
הדרכות והרצאות בתחום אבטחת איכות

  1. דף הבית
  2. /
  3. תן לISO לעבוד למענך


תן לתקן ISO לעבוד למענך 


כיצד להשיג ערך מ- ISO

ה
פָּרָדוֹקס: 

מר פראוין גונטה, מומחה בעל שם עולמי בתחום תקני ISO ואשר כיהן בוועדה הבין לאומית לעריכת  ISO 9001 אמר פעם כי "יישום מערכות ניהול איכות הוא אחד מתוך 10 הרוצחים העליונים של ייצור".

בהזדמנות אחרת כתב: "זה נשמע נוגד המקובל ועם זאת סטנדרטיזצית ניהול מערכות איכות הובילה להתמקדות מוגזמת בביקורות, מבדקים ובכתיבת דוחות מיותרים כאשר למעשה, מערכות ניהול איכות נועדו להגביר את  מעורבות הנהלה ולשפר את האחריות לניהול".
 
אז הנה בכל זאת, כמה עובדות כיצד  ליהנות מ תקני ISO:

 
ISO בעולם:
ISO 13485 ,ISO 9001 מיושמים במאות מדינות בעולם.

ISO 9001 לבד מיושם ב- 176 מדינות ונמצא בשימוש ביותר ממיליון ארגונים.

רוב תקני ISO וולונטריים. יחד עם זאת הארגון הבין לאומי ל-ISO  מציין ש-15 ישיבות טכניות מטעמו מתנהלות בממוצע כל כיום בארצות הברית, אסטוניה, הונג-קונג, הונגריה, הודו, יפן, דרום אפריקה, שוודיה או אורוגיה.
על פי נתונים אלה, מובן שהתוצאות הצפויות מISO יהיו שונות ממקום למקום ושהן יעבדו טוב עבור חברה אחת ורק יגרמו לכאבי ראש באחר.

אז כיצד לגרום ל-ISO לעבוד למענך?

ההתכוונות שלך היא זו שקובעת:
מומחים ברמה בין לאומית בתחום האיכות הוכיחו ומסכימים כי עמידה בדרישות התקן מבלי להבין את כוונת התקן ובלי להגדיר את מטרות העסק לא תספק ערך רב עם בכלל. כוונות התקנים השתנו לאורך השנים: תחילה, התמקדו בבקרת איכות אך במהלך העשור האחרון, גברה המודעות להבטחת האיכות או כפי שהגדיר זאת מי שזכה בפרס המקצועי לאיכות לשנת 2006 רודריק מונרו: גברה המודעות למנוע שיבושים בדרך".

דוגמה
משנת 2000 9000 ISO החל להתמקד יותר ויותר בהידוק הקשר בין העסק לקוח כאשר המטרה לספק ללקוח בדיוק את מה שהזמין, בתנאים שסוכמו ועם כמה שפחות שיבושים.לפני כן המיקוד היה בקרת המוצרים או מתן השירות בסיום היצור או לאחר מסירה ושיבושים לא מונעו.

על פי כוונת ה- ISO, המפעלים והעסקים המעוניינים בתהליך הסמכה ל ISO ירצו:

  • לשפר את שביעות רצון הלקוח
  •  לעמוד בדרישות השוק והתחרות
  •  לעמוד בדרישות החוק והתקנות השונות
  •  לעמוד בדרישת הלקוחות
  •  לשפר את ניהול איכות מוצריו או מתן השירות

בחודש יולי 2011, הארגון הבין לאומי לסטנדרטיזציה - ה-ISO - קיבל  11,722 תשובות לשאלוני שביעות רצון ששלח לארגונים מ- 122 מדינות.

ניתוח המשובים הראה שהערך המוסף העיקרי שארגונים קיבלו מהטמעת ISO בתהליכי הארגון היה שיפור שביעות רצון הלקוחות ויצירת אחידות בתהליכים העסקיים.
במילים אחרות: פחות בלגן, יותר סדר. ברור שיש גם מה לשפר:  64% ציינו שיש לשפר את נוסח ושפת התקן, עוד  27%  ציינו שהתקן סביר כפי שהוא ו-5% חושבים שהתקן לא רלוונטי לשיפור שביעות רצון הלקוחות.

למרות ש-ISO תוכנן במקור ליצור שיפור בתהליכי הארגון למען הלקוחות, עסקים רבים רואים ב ISO הזדמנות למתג את עצמם מבחינה שיווקית.
זוהי מטרה מובנת, ברורה ולגיטימית לחלוטין, יחד עם זאת, חשוב שמנהל או בעל עסק ישאל את עצמו את השאלות הבאות:

מהי מטרת העסק, המפעל, הארגון?

לשם מה אנו קיימים?
האם השגת שביעות רצון הלקוח תוביל אותי להשגת מטרותיי העסקיות?  

מובן שכל בעל מפעל, עסק או מנהל מעוניין לפעול בכיוון של רווח: ISO תורם להערכת ההפסד הכספי של עלות תלונות לקוח ושל יתר ההיבטים של עשייה חוזרת כאשר האיכות נמוכה א ואף גרועה.

הנוסחה המנצחת צריכה להיות: שיפור האיכות ישפר את העשייה השוטפת ותוזיל העלויות בהתאם והנה המתכון להשגת ערך מISO:

נתמקד במטרות ה ISO ובעזרתן במטרות העסק: האם מטרות העסק מוגדרות ? אם לא, זו ההזדמנות שלך להגדיר אותן ולהעריך את היעילות והאפקטיביות שלהן.

נתחזק את ISO בהתאם לכוונתו  לא רק על מנת לקבל את התעודה: נהפוך את ISO  לחלק בלתי נפרד מהעשייה..
נזהה את נקודות החיבור בין הפן העסקי לפן האיכות ונפעל בהתאם כדי שעלויות אי איכות ירדו  והרווח יעלה. זה לא  יעשה בימים ספורים וגם לא בכמה שבועות אלא בתהליך של התמדה והשקעה.
נשים את שביעות רצון הלקוח בקו הראשון: זוהי המטרה של ISO.
נתאים את כמות הנהלים לצרכי המפעל או העסק בלי הגזמה מיותרת.
העבודה עם יועץ שמבין ומדבר שיפור חשובה - וויתרו על  מי שמציע לכם לסיים את תהליך תוך "כמה ימים או שבועות". זו לא עבודה רצינית...
מטרתכם בעזרת הISO היא לזהות אילו תהליכים נכונים, נחוצים, מהן החזקות ומהן החולשות של העסק ואיפה כדאי להתמקד לשיפור.

יצירת קשר

התקשר עכשיו
054-8898073

טואול בניית אתרי אינטרנט